¨

   En smakfull blogg om skönhet, konst och nöje.
2008-11-11 12:42:19
Skräckfilm
Nu trodde ni säkert att jag skulle skriva om någon av dom nya skräckfilmerna som ploppar upp hela tiden? Men jag tror jag skippar det eftersom jag är så himla trött på remakes och hela skräckfilms genren överlag.

Jag tänkte istället bjuda på några underbara kvinnor från filmer som redan finns på hyllorna. Ofta kan man se fina flickor i skräckfilmer som mestadels är där just för att se fina ut. Men som ibland är lömska, dumma eller rent utsagt galna. Det finns alla varianter!

Här är några av mina favoriter:

Asami

Skådespelerska: Eihi Shiina

Från filmen Audition gjord utav den fantastiska regissören Takashi Miike. En riktigt skrämmande men ändå grymt härlig karaktär som helt klart satt sina spår. Piri piri piri.

Jessie Burlingame

Skådespelerska: Eliza Dushku

Den här härligt oskyldiga karaktären hittar vi i filmen Wrong Turn. Genom hela filmen är hon iklädd den härliga vita tanktoppen och hon har dessutom en riktigt härlig röst.

Nurse Alex Price

Skådespelerska: Jenny Agutter

Blir jag också biten utav en varulv som den stackars grabben i An American Werewolf in London så är det här deffinitivt sjuksköterskan jag vill ska ta hand om mig.

Dawn O'Keefe

Skådespelerska: Jess Weixler

Filmen Teeth är både obehaglig och underhållande och ett oundvikligt fakta är att en tjej som har tänder i pullan altid kommer att vara tändande på det mest oförklarliga sett. Förbjuden kärlek?

Erin

Skådespelerska: Jessica Biel

Jag har altid varit väldigt förstjust i Jessica Biel och hennes karaktär i The Texas Chainsaw Massacre är inget undantag för denna förtjusning.

Tuffy

Skådespelerska: Krista Allen

Filmen Feast är en underbar slasher komedi och har en bra laddning snygga tjejer med men den som står ut mest måste ändå vara Tuffy. Jag börjar se ett mönster här med vita tanktops men det är väl alltid lika härligt med vita tröjor nerstänkta med tonvis utav blod. Eller har jag fel?

Juno

Skådespelerska: Natalie Jackson Mendoza

Att britiska skräckfilmer oftast är bättre en amerikanska det visste vi redan. Men att dom ibland har mycket snyggare tjejer också det är något nytt. I filmen The Descent kan vi se karaktären Juno. En underbart snygg, stark och självsäker tjej. Underbart!



Självklart skulle man kunna nämna fler men jag låter dom här 7 stå för min allmänna smak när det kommer till tjejer i skräckfilmer.

Har ni några egna favoriter så dela gärna med er!


KATEGORI | Nöje
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...