¨

   En smakfull blogg om skönhet, konst och nöje.
2011-09-21 01:07:10
Jasmine who?




Tänkte ta och berätta lite om min praktikplats här i London. Som jag nämnt tidigare så praktiserar hos en frilansande stylist. Hon heter Jasmine Furelid och kommer ursprungligen från Sverige men har bott i London i över sex års tid och är nu inne på sitt andra år som stylist. Det är oerhört svårt att slå igenom med styling (eller sånt som hör till mode- och nöjesbranschen överlag) här i London och eftersom det är välddigt dyrt att bo här så jobbar hon i en klädbutik vid sidan av för att få det att gå ihop. Allt som har med styling att göra är väldigt tidskrävande och i många fall stressigt också, så jag måste passa på att berömma denna brud som orkar hålla på med både sin styling och det andra jobbet.

Det som är mest aktuellt för tillfället är att styla Sarah Jane Crawford inför olika grejer så som photo shoots, events och fashion week. Jag känner mig lyckligt lottad som har fått chansen att assistera, hjälpa till och ta del av allt detta. Det här är mitt drömyrke och att få möjlighet att prova på det är en fantastisk upplevelse! Jag trivs otroligt bra här och det är mycket tack vare Jasmine. Från dag ett har hon varit jättetrevlig, snäll, hjälpsam och hur rar som helst. Världens coolaste och härligaste brud ever!

Kolla gärna in på hennes portfolio för att få se lite av vad hon har gjort hittills, and there's more to come!
KATEGORI | London Style
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...