¨

   En smakfull blogg om skönhet, konst och nöje.
2011-10-22 15:42:40
Christina Lindberg
Jag älskar den här kvinnan. Upptäckte henne för många år sedan i filmen Thriller och har efter det sett alla dom omkring 23 st långfilmer hon medverkar i. Allt från Poruno no joô: Nippon sex ryokô från 1973 till Christinas svampskola till hennes framträdande i Bingo Lotto. Jag har lyssnat på hennes singel som släpptes av FIB Aktuellt och jag försöker gräva fram så mycket bilder på henne som möjligt.

Christina Lindberg är för mig en perfekt kvinna. Christina är i dagsläget 60 år och ägare, tillika ansvarig utgivare samt chefredaktör för tidningen Flygrevyn.

Idag snubblade jag över lite högupplösta bilder från just filmen Thriller som jag såklart vill dela med mig av. Det är inte konstigt att just denna film inspirerade Quentin Tarantino till att göra Kill Bill. Tarantino har i intervjuer uttryckt sin beundran för både filmen och Lindbergs rolltolkning.




Fullstorlek




KATEGORI | Nöje
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...