¨

   En smakfull blogg om skönhet, konst och nöje.
2011-08-29 17:15:07
Key Art del 1
Alla som känner mig vet att jag älskar film och att mitt hem är fyllt med affischer, tavlor och vägmålningar som alla på något sätt har med film att göra.

Jag är riktigt fascinerad över hur välgjorda och vackra gamla film affischer är och älskar verkligen sättet dom är gjorda på. Många filmer från jag var liten minns jag så väl just på grund av vhs omslagen och den där genuina känslan man får av att se ett handmålat omslag är svårslagen.

Därför tänkte jag dela med mig lite av den där härliga känslan och bjuda på lite vacker omslags konst uppdelat på ett par inlägg om dom som faktiskt ligger bakom den här underbara konst stilen.


John Alvin (24 November, 1948 – 6 Februari, 2008)


Den här mannen ligger bakom omslag till över 135 och har även bidragit med konst till Disney Fine Art vars tavlor räknas som riktigt värdefulla samlar objekt. Hans vart känd 1974 när han gjorde omslaget till Mel Brooks film Blazing Saddles.

> Här kan du se fler av John Alvins verk.


Renato Casaro


Casaro är en illustratör och konstnär från Italien som började sin karriär redan när han var 17 år. Han blev känd internationellt genom sitt omslaget till filmen The Bible som var bland dom första filmerna vars omslag fick pryda en billboard på Hollywood's Sunset Boulevard.

> Här kan du se fler av Renato Casaros verk.


Matthew Joseph Peak


Det här är ingen mindre en A Nightmare on Elmstreet filmerna och en utav mina stora idoler. Matthew är som många kreativa personer en riktig mångsysslare och gör förutom konst även musik, video och sysslar med fotografering. Jag är stolt ägare till två orginal affischer med Matthews konst på.

Bland Matthews senaste verk hittar vi omslaget till Never Sleep Again en dokumentär om Elm Street.



> Här kan du se fler av Matthew Joseph Peaks verk.

Nästa gång bjuder vi på tre nya konstnärer så håll ögonen öppna!

KATEGORI | Design
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...