¨

   En smakfull blogg om skönhet, konst och nöje.
2011-08-04 11:55:33
Fixaren
Jag älskar att inreda och har gjort det sedan jag var liten. Det vart till och med så att pappa trodde jag var gay för att jag brydde mig så mycket om hur mitt rum såg ut. När jag bodde hemma så möblerade jag om varje rum minst sju gånger och då bodde jag ändå i 4 olika genom åren.

Lägenheten jag bor i nu har jag köpt och det är först här jag fått börja pilla ordentligt. Jag har redan hunnit med att göra om precis hela lägenheten. Om ni vill se lite hur det ser ut så kan ni kolla på mina styleroom album. Det jag är mest kär i här hemma är nog mina väggmålningar och det har känts jobbigt att tänka på att jag måste flytta en dag. Man kan tycka att valet att ha filmreferenser i varje rum är lite för mycket men enligt mig gör det bara lägenheten mer personlig och jag trivs mycket bättre.



På senare tid har den där jobbiga känslan av att tvingas flytta på alla saker man äger och börja renovera på nytt byts ut mot ett intresserad av att hitta ett fint litet stenhus att sätta tänderna i och göra om från grunden. Jag drömmer mig ofta bort i hur det skulle vara att ha mer plats och fler rum som jag och flickvännen kan forma om och göra till våra. Ett helt eget hus för bara oss två och helt i vår stil låter just nu som världens bästa ide.

En sak som ofta får mig att drömma mig bort är att läsa inredningstidningar kolla design bloggar och leta upp små unika detaljer jag skulle vilja inkorporera i mitt hem. Som dom här tapeterna till exempel som är special gjorda med grafik från en av mina favorit artister Jared Nickerson.




Håll ögonen öppna för det kommer att bli en hel del design och inredning emellanåt här på bloggen.
KATEGORI | Design
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...