¨

   En smakfull blogg om skönhet, konst och nöje.
2011-08-10 21:22:13
Datafuck
Om det är någon som har otur när det kommer till hårddiskar så är det jag. Oavsett hur mycket pengar jag lägger på alla möjliga olika varianter så fuckar dom ändå med mig.

Förmodligen är det 50 talet hårddiskar jag förbrukat hittills. Ett tragiskt exempel är då jag använde mig av 3 olika diskar för backup och inom en vecka hade alla gått sönder. Den här gången spred jag ut min grafik och mina bilder på alla 5 hårddiskarna för att vara säker men jag tvivlar på att de kommer att räcka.



Idag dog en till hårddisk och det resulterade inte bara i att det som var på den försvann utan även i att jag inte kunde använda datorn alls. När jag startar så saknar windows den stackarn som dog så mycket att de inte tänker låta mig använda min färska nya installation. Varför i helvete då? Jag vet inte men det fanns bara en lösning. Installera om igen! Vafan tror ni händer när jag lagt 4 timmar på att felsöka installera om och donat. Jo nu kan jag minsann använda min gamla installation. Förresten försökte jag använda den härliga Repair funktionen 10ggr och den sa efter varje försök att den minsann hittat fel och fixat dom. De hade den inte.

Det är jävligt märkligt det här. Någon på antipiratbyrån har lagt en förbanelse över mig som gör att mina hårddiskar för evigt kommer att krångla.
KATEGORI | Allmänt
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...