¨

   En smakfull blogg om skönhet, konst och nöje.
2011-08-03 16:18:29
Baspojkar


Det kanske började med att jag som liten var på en konsert och där stod framför en gigantisk bas vars tryck kom som en luftpelare mot min lilla bröstkorg eller så kanske det började när jag var hos mina vänner som på något sätt fått tag i stora högtalare. Vissa ärvde sina och andra hade skrapat ihop pengar för att köpa sig ett par egna.

Hur som helst har den alltid funnits där så länge jag kan minnas. Min kärlek för bas kan tolkas som hur töntig och naiv som helst men för mig är den sann.

Jag förknippar musik med hela mitt känsloregister. Förut hade jag svårt att uttrycka mina känslor men så fort jag spelar en bra låt på högvolym så kan jag brista ut i tårar både av glädje och sorg i min ensamhet. Gärna ska basen dunka ända in i min kropps mitt för där berör den som mest.



Så även om vissa tycker att jag är en tönt så vet ni nu att vissa spelar inte på högsta volym bara för att vara tuffa. Värt att nämna kan även vara musik genren Dubstep som helt är uppbyggd för att upplevas live. Prova att gå på en Dubstep klubb och du kommer antagligen också att få en romantisk relation till bastoner. Eller gå på vilket live framträdande som helst igentligen som har bättre ljudanläggning en sommarkvällarna i Gävle.
KATEGORI | Allmänt
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...