¨

   En smakfull blogg om skönhet, konst och nöje.
2011-11-09 10:37:15
Young Ones


Är det något jag gillar så är det dystopia filmer och jag kan se vissa filmer i den här genre 100 gånger på rad utan att tröttna. Några favoriter är Cherry 2000, Flykten från New York/L.A,  Hardware och Solarbabies. Dessa filmer har gett mig en bättre fantasi och gör mig jämnt glad och har dessutom funnits med mig hela livet.

Därför blir man såklart lite intresserad av vad Gwyneth Paltrows bror Jake Paltrow håller på med just nu. Han har nämligen skrivit och regisserat just en dystopia film med namnet Young Ones. Det här ska vara en promo-affisch och även det första materialet som finns om filmen men räkna med att den ska kollas upp flitigt. Affischen ser klart mysig ut.



Filmen kommer att handla om en värld där vatten är en bristvara liknande Waterworld (en film som jag älskar även om vissa hatar den) fast här är det inte fråga om någon överdos av saltvatten heller som det ser ut. Vi får följa en cowboy som sörjer sin döda far och får reda på att dennes mördare har flyttat in hos hans syster.




KATEGORI | Nöje
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...